Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards better cooperative learning in urban planning education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41330%2F19%3A79452" target="_blank" >RIV/60460709:41330/19:79452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03098265.2019.1655719" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03098265.2019.1655719</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2019.1655719" target="_blank" >10.1080/03098265.2019.1655719</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards better cooperative learning in urban planning education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Urban planning is a practical multifarious discipline and thus teamwork competence is important for urban planners. Cooperative learning is a possible method of obtaining this competence in the education process. Our aim is to investigate the cooperative learning method on the Urban Planning undergraduate course at the Faculty of Environmental Sciences, Czech University of Life Sciences in Prague. Our paper focuses on the influence of student-directed assessment on free-riding problem, and students dealing with teachers dissensus. We present student perspectives based on a questionnaire and face-toface interviews with all students in the final year of the course. The results are discussed considering cultural differences based on aspects of power distance and uncertainty avoidance. Our main findings support the importance of a studentdriven approach in collaborative learning as prevention against the free-riding problem, and multiple teacher lessons as prevention against the conformist a

  • Název v anglickém jazyce

    Towards better cooperative learning in urban planning education

  • Popis výsledku anglicky

    Urban planning is a practical multifarious discipline and thus teamwork competence is important for urban planners. Cooperative learning is a possible method of obtaining this competence in the education process. Our aim is to investigate the cooperative learning method on the Urban Planning undergraduate course at the Faculty of Environmental Sciences, Czech University of Life Sciences in Prague. Our paper focuses on the influence of student-directed assessment on free-riding problem, and students dealing with teachers dissensus. We present student perspectives based on a questionnaire and face-toface interviews with all students in the final year of the course. The results are discussed considering cultural differences based on aspects of power distance and uncertainty avoidance. Our main findings support the importance of a studentdriven approach in collaborative learning as prevention against the free-riding problem, and multiple teacher lessons as prevention against the conformist a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF GEOGRAPHY IN HIGHER EDUCATION

  • ISSN

    0309-8265

  • e-ISSN

    1466-1845

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    399-414

  • Kód UT WoS článku

    000481664300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070982927