Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Meat Consumption in Transition: The Case of Crisis Region of Iraqi Kurdistan

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F21%3A85548" target="_blank" >RIV/60460709:41340/21:85548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/08974438.2021.1936332" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/08974438.2021.1936332</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08974438.2021.1936332" target="_blank" >10.1080/08974438.2021.1936332</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Meat Consumption in Transition: The Case of Crisis Region of Iraqi Kurdistan

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the main drivers of white and red meat consumption in crisis regions based on microeconomic theory, hegemonic masculinity theory, meat paradox theory, and nutrition transition theory. A quantitative questionnaire survey was conducted in Sulaymaniyah city in Iraqi Kurdistan in 2018. Data from 233 respondents were collected. Multifactorial linear regression analysis showed that the main drivers in the consumption of white meat and red meat are similar: higher income and preferences for the taste of white or red meat have a statistically significant, positive effect on meat consumption. Men consume white meat more than women. The consumption of red meat decreases when the respondent is concerned about the fat content of meat and animal welfare awareness does not have a statistically significant effect on the consumption of either type of meat.

  • Název v anglickém jazyce

    Meat Consumption in Transition: The Case of Crisis Region of Iraqi Kurdistan

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the main drivers of white and red meat consumption in crisis regions based on microeconomic theory, hegemonic masculinity theory, meat paradox theory, and nutrition transition theory. A quantitative questionnaire survey was conducted in Sulaymaniyah city in Iraqi Kurdistan in 2018. Data from 233 respondents were collected. Multifactorial linear regression analysis showed that the main drivers in the consumption of white meat and red meat are similar: higher income and preferences for the taste of white or red meat have a statistically significant, positive effect on meat consumption. Men consume white meat more than women. The consumption of red meat decreases when the respondent is concerned about the fat content of meat and animal welfare awareness does not have a statistically significant effect on the consumption of either type of meat.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40101 - Agriculture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Food and Agribusiness Marketing

  • ISSN

    0897-4438

  • e-ISSN

    1528-6983

  • Svazek periodika

    N

  • Číslo periodika v rámci svazku

    N

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    0-0

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111920598