Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Consumer Attitudes towards Organic Food Products in a Transition Economy—Insights from Kosovo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F22%3A92936" target="_blank" >RIV/60460709:41340/22:92936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/14/10/5873" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/14/10/5873</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su14105873" target="_blank" >10.3390/su14105873</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Consumer Attitudes towards Organic Food Products in a Transition Economy—Insights from Kosovo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globally, organic food production and consumption have significantly increased in the last two decades, driven largely by perceived positive impacts on consumer health, the environment, and sustainable development. The aim of this study was to investigate factors influencing consumers attitudes towards organic food in the context of a transition-emerging economy. The study is based on a structured consumer survey targeting 300 urban consumers in Kosovo. Structural Equation Modeling (SEM) by Partial Least Squares was used to analyze factors influencing consumers attitudes towards organic food products, measured with four items (health concerns, labeling of origin, certification, environmental concerns). The results indicate that the health concerns, certification, and environmental concerns significantly influence consumers attitudes towards organic food products. The findings of this study are important for both producers and authorities responsible for ensuring the provision of healthy and reliable

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Consumer Attitudes towards Organic Food Products in a Transition Economy—Insights from Kosovo

  • Popis výsledku anglicky

    Globally, organic food production and consumption have significantly increased in the last two decades, driven largely by perceived positive impacts on consumer health, the environment, and sustainable development. The aim of this study was to investigate factors influencing consumers attitudes towards organic food in the context of a transition-emerging economy. The study is based on a structured consumer survey targeting 300 urban consumers in Kosovo. Structural Equation Modeling (SEM) by Partial Least Squares was used to analyze factors influencing consumers attitudes towards organic food products, measured with four items (health concerns, labeling of origin, certification, environmental concerns). The results indicate that the health concerns, certification, and environmental concerns significantly influence consumers attitudes towards organic food products. The findings of this study are important for both producers and authorities responsible for ensuring the provision of healthy and reliable

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000801252700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85131268387