Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Comprehensibility of Teaching and Learning to Learn Competence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F16%3A70453" target="_blank" >RIV/60460709:41600/16:70453 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Comprehensibility of Teaching and Learning to Learn Competence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the significance of the evaluation process of a particular university with focus on the aspect of comprehensibility of teaching. It provides empirical data of the evaluation of this aspect retrospectively for the last few academic years. Furthermore, it extends these data for a new evaluation survey associated exclusively with learning to learn competence. The aim of the paper is to describe and quantify the aspect of comprehensibility of teaching for individual academic years, further to present the latest research survey which object was both the learning to learn competence and secondly barriers of the comprehensibility of teaching. A potential link between the learning to learn competence and comprehensibility of teaching can be derived from the results. The survey was conducted at the Czech University of Life Sciences Prague and the number of respondents amounted 368 students. Using the Chi-Square statistical method it was concluded that: (1) there are significant d

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Comprehensibility of Teaching and Learning to Learn Competence

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the significance of the evaluation process of a particular university with focus on the aspect of comprehensibility of teaching. It provides empirical data of the evaluation of this aspect retrospectively for the last few academic years. Furthermore, it extends these data for a new evaluation survey associated exclusively with learning to learn competence. The aim of the paper is to describe and quantify the aspect of comprehensibility of teaching for individual academic years, further to present the latest research survey which object was both the learning to learn competence and secondly barriers of the comprehensibility of teaching. A potential link between the learning to learn competence and comprehensibility of teaching can be derived from the results. The survey was conducted at the Czech University of Life Sciences Prague and the number of respondents amounted 368 students. Using the Chi-Square statistical method it was concluded that: (1) there are significant d

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference: Efficiency and Responsibility in Education (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    421-428

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku