Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information and Communication Technology in Education of Prospective Teachers of non-ICT Fields of Studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F17%3A73769" target="_blank" >RIV/60460709:41600/17:73769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information and Communication Technology in Education of Prospective Teachers of non-ICT Fields of Studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Formal education in the Czech Republic has seen some notable changes during the recent years. One of the most significant ones may be the implementation of curricular documents which are essential for preschool, primary and secondary education. These documents made it possible for schools to give up obligatory syllabus and to introduce their own educational programs. The second, no less important, change, which has influenced all areas of human life, has been massive development of information and communication technologies in recent twenty years. Current generation is starting their education with more experience and competencies than their teachers possess. However, the support and application of information and communication technologies is, despite the novelty of curricular documents, still being underestimated or not suitably grasped point. In spite of that, the educational system is changing rapidly and the pace of this transformation is unprecedented. Modern technologies are being used by the

  • Název v anglickém jazyce

    Information and Communication Technology in Education of Prospective Teachers of non-ICT Fields of Studies

  • Popis výsledku anglicky

    Formal education in the Czech Republic has seen some notable changes during the recent years. One of the most significant ones may be the implementation of curricular documents which are essential for preschool, primary and secondary education. These documents made it possible for schools to give up obligatory syllabus and to introduce their own educational programs. The second, no less important, change, which has influenced all areas of human life, has been massive development of information and communication technologies in recent twenty years. Current generation is starting their education with more experience and competencies than their teachers possess. However, the support and application of information and communication technologies is, despite the novelty of curricular documents, still being underestimated or not suitably grasped point. In spite of that, the educational system is changing rapidly and the pace of this transformation is unprecedented. Modern technologies are being used by the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rural Environment. Education. Personality (REEP). Proceedings of the 10th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-9984-48-259-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    78-83

  • Název nakladatele

    Latvia University of Agriculture, Latvia

  • Místo vydání

    Jelgava, Latvia

  • Místo konání akce

    Jelgava, Latvia

  • Datum konání akce

    12. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405070400009