Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE INCIDENCE OF BURNOUT SYNDROME IN THE TEACHER'S PROFESSION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F18%3A77388" target="_blank" >RIV/60460709:41600/18:77388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2018" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018.1402" target="_blank" >10.21125/iceri.2018.1402</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE INCIDENCE OF BURNOUT SYNDROME IN THE TEACHER'S PROFESSION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The teachers profession is considered one of the oldest and most demanding professions on which high demands and expectations are placed by the general public. Despite being viewed as one of the most prestigious professions, not many people are actually interested in performing the profession. Faculties of education have become a backup plan for students who are not accepted to study their dream fields of study. Consequently, students graduating from these faculties usually never start working in education, or they leave the profession after a short work experience to take less demanding and betterpaid jobs. In the course of a teachers professional career, a burnout syndrome may occur, which causes physical, psychological and mental exhaustion as a result of prolonged stress. Its most common demonstrations include the loss of enthusiasm and the lack of interest in work. Also the desire for professional and personal development, an inherent part of the teachers profession, often diminishes. The bur

  • Název v anglickém jazyce

    THE INCIDENCE OF BURNOUT SYNDROME IN THE TEACHER'S PROFESSION

  • Popis výsledku anglicky

    The teachers profession is considered one of the oldest and most demanding professions on which high demands and expectations are placed by the general public. Despite being viewed as one of the most prestigious professions, not many people are actually interested in performing the profession. Faculties of education have become a backup plan for students who are not accepted to study their dream fields of study. Consequently, students graduating from these faculties usually never start working in education, or they leave the profession after a short work experience to take less demanding and betterpaid jobs. In the course of a teachers professional career, a burnout syndrome may occur, which causes physical, psychological and mental exhaustion as a result of prolonged stress. Its most common demonstrations include the loss of enthusiasm and the lack of interest in work. Also the desire for professional and personal development, an inherent part of the teachers profession, often diminishes. The bur

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2018 Proceedings: 11th International Conference of Education, Research and Innovation

  • ISBN

    978-84-09-05948-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1813-1817

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville, SPAIN

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    12. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000493048101020