Nová třída – aktivní rešerše prostřednictvím workshopů s participačním výstupem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000030" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nová třída – aktivní rešerše prostřednictvím workshopů s participačním výstupem
Popis výsledku v původním jazyce
Společně s kolegyní pedagožkou Markétou Hossingerovou navštěvovala základní školy vedla s ní program zaměřený na poznávání fyzického prostředí školy v jeho různých vrstvách (urbanistické, architektonické i designové). Primárním účelem tohoto projektu nebylo pouze poskytnutí zážitkově vzdělávacího programu školám, nýbrž i možnost využít jej jako příležitost a nástroj pro aktivní rešerši při pobytu ve specifickém prostředí škol a (konkrétně) učeben. Během celodenní akce jsem měla možnost poznat každodenní činnosti a zvyklosti, které se ve třídách odehrávají: V rámci zahrnutých aktivit žactvo i učitelstvo sdílelo své zkušenosti s pobytem ve třídě. Druhou polovinu vyhrazeného času věnovaly děti navrhování a následné prezentaci vlastních projektů navrhované ideální třídy s pomocí připravených papírových komponentů.
Název v anglickém jazyce
The New Classroom - active research through workshops with participatory output
Popis výsledku anglicky
I visited primary schools with fellow educator Markéta Hossinger to lead a programme focused on exploring the physical environment of the school in its various layers (urban, architectural and design). The primary purpose of this project was not only to provide an experiential educational program for schools, but also to use it as an opportunity and tool for active research while in the specific environment of schools and (specifically) classrooms. During the day-long event, I was able to experience the daily activities and practices that take place in classrooms: Within the included activities, pupils and teachers shared their experiences of being in the classroom. The second half of the allotted time was dedicated to the children designing and then presenting their own projects of a proposed ideal classroom using prepared paper components.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
60402 - Architectural design
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Plzeň (více míst - škol)
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
86
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce