Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické modelování částicových filtrů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F06%3A00016744" target="_blank" >RIV/60461373:22340/06:00016744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické modelování částicových filtrů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní.Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrického topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů céru lze snížit minimální teplotu nutnou k regenerac

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical modelling of diesel particulate filters

  • Popis výsledku anglicky

    Diesel particulate filters (DPF) serve to remove soot from exhaust gases of diesel engines. We have developed several models of particulate filters with increasing complexity which will be discussed in this paper. The results of simulations include the prediction of ignition temperatures and concentration, temperature and pressure development along the filter. The lumped - CSTR model includes the description of kinetics of two types of reactions - the thermal initiated and the catalyzed ones (e.g. Ce oxides based catalyst is added to the fuel). The other disussed models are more advanced (spatially 1D and 2D). Nonstationary 2D plug flow model of DPF with heat conduction, diffusion in the solid phase and complex soot combustion kinetics, including sootoxidation by O2 and NO2 has been developed. Software for the solution of the above mentioned models will be described and results for various operation conditions will be presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD104%2F03%2FH141" target="_blank" >GD104/03/H141: Reakční a transportní jevy ve složitých homogenních a heterogenních systémech</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník semináře &quot;Reakční a transportní jevy&quot;

  • ISBN

    80-7080-626-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    88-103

  • Název nakladatele

    VŠCHT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hrubá skála

  • Datum konání akce

    1. 12. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku