Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poptávkový řetězec- nový pojem nebo nový přístup při plnění požadavků zákazníků?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019464" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approaches in the theory. One of them is horizontal and vertical integration of materials and information flows need. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and logistical theory goes sometimes on own ways. Object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing and role of the CRM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation. Study is concerned on logistical technologies as JiT KANBAN QR ECR CPFR, TOC and other methods implementation as prerequisite of the successful total supply chain management and successful CRM implementation. New concept of the DCM is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?

  • Popis výsledku anglicky

    Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approaches in the theory. One of them is horizontal and vertical integration of materials and information flows need. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and logistical theory goes sometimes on own ways. Object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing and role of the CRM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation. Study is concerned on logistical technologies as JiT KANBAN QR ECR CPFR, TOC and other methods implementation as prerequisite of the successful total supply chain management and successful CRM implementation. New concept of the DCM is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research Papers

  • ISSN

    1336-815X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    39-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus