Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poptávkový řetězec- nový pokus o spolupráci marketingu a logistiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019474" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand Chain Management - New Approach for Logistics and Marketing collaboration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approach in the theory. Because the new concept of the logistics is " strategic management of the total supply chain" the role of the modern logistics is in this field very important. One of the basic problems in the supply chain management is to secure the horizontal and vertical integration of materials and information flows. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and the logistical theory goes sometimes on their own ways. The object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing not only in the enterprise, but in the whole supply chain and the role of the CRM and the new concept DCM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Demand Chain Management - New Approach for Logistics and Marketing collaboration

  • Popis výsledku anglicky

    Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approach in the theory. Because the new concept of the logistics is " strategic management of the total supply chain" the role of the modern logistics is in this field very important. One of the basic problems in the supply chain management is to secure the horizontal and vertical integration of materials and information flows. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and the logistical theory goes sometimes on their own ways. The object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing not only in the enterprise, but in the whole supply chain and the role of the CRM and the new concept DCM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport a logistics

  • ISBN

  • ISSN

    1451-107X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    56-62

  • Název nakladatele

    Fakulta BERG Technická univerzita

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Štrbské pleso

  • Datum konání akce

    7. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku