Poptávkový řetězec- nový pokus o spolupráci marketingu a logistiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019474" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Demand Chain Management - New Approach for Logistics and Marketing collaboration
Popis výsledku v původním jazyce
Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approach in the theory. Because the new concept of the logistics is " strategic management of the total supply chain" the role of the modern logistics is in this field very important. One of the basic problems in the supply chain management is to secure the horizontal and vertical integration of materials and information flows. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and the logistical theory goes sometimes on their own ways. The object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing not only in the enterprise, but in the whole supply chain and the role of the CRM and the new concept DCM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation.
Název v anglickém jazyce
Demand Chain Management - New Approach for Logistics and Marketing collaboration
Popis výsledku anglicky
Supply Chain environment lay new demands on management practice and development of the new managerial approach in the theory. Because the new concept of the logistics is " strategic management of the total supply chain" the role of the modern logistics is in this field very important. One of the basic problems in the supply chain management is to secure the horizontal and vertical integration of materials and information flows. But in the managerial practice continue problems with coordination of enterprise management partial fields and development of the marketing and the logistical theory goes sometimes on their own ways. The object of this study is analysis of reasons of the poor coordination between logistics and marketing not only in the enterprise, but in the whole supply chain and the role of the CRM and the new concept DCM system implementation in the SCM environment in the improvement of this situation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport a logistics
ISBN
—
ISSN
1451-107X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
56-62
Název nakladatele
Fakulta BERG Technická univerzita
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Štrbské pleso
Datum konání akce
7. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—