Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poptávkový řetězec- nový pojem nebo nový přístup při plnění požadavků zákazníků?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019476" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution picks up on the threads of the paper [Grosova, Gros 2006] and the book [Lostakova H. and coll. 2006] and is dealing with new trends in marketing and supply chain management (SCM) integration in customers needs meeting. On the basis of literature review and discussion with marketing, logistical and supply chain managers in Czech companies the new concept of the demand chain management (DCM) is discussed [Juttner, Christipher, Baker 2006]. Authors state, that the concept of DCM is not inmanagerial practice and management theory enlarged, but we may find the basic principles of DCM in marketing, logistics and supply chain management theory and practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution picks up on the threads of the paper [Grosova, Gros 2006] and the book [Lostakova H. and coll. 2006] and is dealing with new trends in marketing and supply chain management (SCM) integration in customers needs meeting. On the basis of literature review and discussion with marketing, logistical and supply chain managers in Czech companies the new concept of the demand chain management (DCM) is discussed [Juttner, Christipher, Baker 2006]. Authors state, that the concept of DCM is not inmanagerial practice and management theory enlarged, but we may find the basic principles of DCM in marketing, logistics and supply chain management theory and practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modern Approaches to corporate management

  • ISBN

    978-80-227-2750-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    28-36

  • Název nakladatele

    STU Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    6. 9. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku