Poptávkový řetězec- nový pojem nebo nový přístup při plnění požadavků zákazníků?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019476" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution picks up on the threads of the paper [Grosova, Gros 2006] and the book [Lostakova H. and coll. 2006] and is dealing with new trends in marketing and supply chain management (SCM) integration in customers needs meeting. On the basis of literature review and discussion with marketing, logistical and supply chain managers in Czech companies the new concept of the demand chain management (DCM) is discussed [Juttner, Christipher, Baker 2006]. Authors state, that the concept of DCM is not inmanagerial practice and management theory enlarged, but we may find the basic principles of DCM in marketing, logistics and supply chain management theory and practice.
Název v anglickém jazyce
Demand chain - new term or the new approach in customers needs meeting?
Popis výsledku anglicky
This contribution picks up on the threads of the paper [Grosova, Gros 2006] and the book [Lostakova H. and coll. 2006] and is dealing with new trends in marketing and supply chain management (SCM) integration in customers needs meeting. On the basis of literature review and discussion with marketing, logistical and supply chain managers in Czech companies the new concept of the demand chain management (DCM) is discussed [Juttner, Christipher, Baker 2006]. Authors state, that the concept of DCM is not inmanagerial practice and management theory enlarged, but we may find the basic principles of DCM in marketing, logistics and supply chain management theory and practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern Approaches to corporate management
ISBN
978-80-227-2750-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
28-36
Název nakladatele
STU Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
6. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—