Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling of a combined exhaust aftertreatment system: DOC-pipe-NH3 -SCR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F16%3A43902326" target="_blank" >RIV/60461373:22340/16:43902326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling of a combined exhaust aftertreatment system: DOC-pipe-NH3 -SCR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the mathematical modeling of a combined exhaust gas aftertreatment system "DOC-pipe-SCR" and its variation "pipe-DOC-SCR", considering V2O5-WO3/TiO2 type of SCR catalyst for heavy-duty Diesel engines. The aim is to improve NOx conversion in the SCR catalyst over the driving cycle ETC by proper design of the oxidation catalyst (DOC), focusing on its size and location in the system. The effect of heat losses and arrangement of the connecting pipe is also examined. NOx conversion is evaluated during the European Transient Cycle for heavy-duty engines. In order to achieve maximum NOx conversion in SCR, it is desirable to keep NO2/NOx ratio close to 0.5 and temperature above 250 oC. The study reveals minor effect of DOC position within the system on the NOx conversion, but optimization of the DOC loading by Pt and the pipe insulation properties enhanced the NOx conversion by approximately 6%.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of a combined exhaust aftertreatment system: DOC-pipe-NH3 -SCR

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the mathematical modeling of a combined exhaust gas aftertreatment system "DOC-pipe-SCR" and its variation "pipe-DOC-SCR", considering V2O5-WO3/TiO2 type of SCR catalyst for heavy-duty Diesel engines. The aim is to improve NOx conversion in the SCR catalyst over the driving cycle ETC by proper design of the oxidation catalyst (DOC), focusing on its size and location in the system. The effect of heat losses and arrangement of the connecting pipe is also examined. NOx conversion is evaluated during the European Transient Cycle for heavy-duty engines. In order to achieve maximum NOx conversion in SCR, it is desirable to keep NO2/NOx ratio close to 0.5 and temperature above 250 oC. The study reveals minor effect of DOC position within the system on the NOx conversion, but optimization of the DOC loading by Pt and the pipe insulation properties enhanced the NOx conversion by approximately 6%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings 43rd International Conference of the Slovak Society of Chemical Engineering

  • ISBN

    978-80-89597-35-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    688-695

  • Název nakladatele

    Slovak Society of Chemical Engineering

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliare

  • Datum konání akce

    23. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku