Modeling of a combined exhaust aftertreatment system: DOC-pipe-NH3 -SCR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F16%3A43902326" target="_blank" >RIV/60461373:22340/16:43902326 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling of a combined exhaust aftertreatment system: DOC-pipe-NH3 -SCR
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the mathematical modeling of a combined exhaust gas aftertreatment system "DOC-pipe-SCR" and its variation "pipe-DOC-SCR", considering V2O5-WO3/TiO2 type of SCR catalyst for heavy-duty Diesel engines. The aim is to improve NOx conversion in the SCR catalyst over the driving cycle ETC by proper design of the oxidation catalyst (DOC), focusing on its size and location in the system. The effect of heat losses and arrangement of the connecting pipe is also examined. NOx conversion is evaluated during the European Transient Cycle for heavy-duty engines. In order to achieve maximum NOx conversion in SCR, it is desirable to keep NO2/NOx ratio close to 0.5 and temperature above 250 oC. The study reveals minor effect of DOC position within the system on the NOx conversion, but optimization of the DOC loading by Pt and the pipe insulation properties enhanced the NOx conversion by approximately 6%.
Název v anglickém jazyce
Modeling of a combined exhaust aftertreatment system: DOC-pipe-NH3 -SCR
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the mathematical modeling of a combined exhaust gas aftertreatment system "DOC-pipe-SCR" and its variation "pipe-DOC-SCR", considering V2O5-WO3/TiO2 type of SCR catalyst for heavy-duty Diesel engines. The aim is to improve NOx conversion in the SCR catalyst over the driving cycle ETC by proper design of the oxidation catalyst (DOC), focusing on its size and location in the system. The effect of heat losses and arrangement of the connecting pipe is also examined. NOx conversion is evaluated during the European Transient Cycle for heavy-duty engines. In order to achieve maximum NOx conversion in SCR, it is desirable to keep NO2/NOx ratio close to 0.5 and temperature above 250 oC. The study reveals minor effect of DOC position within the system on the NOx conversion, but optimization of the DOC loading by Pt and the pipe insulation properties enhanced the NOx conversion by approximately 6%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings 43rd International Conference of the Slovak Society of Chemical Engineering
ISBN
978-80-89597-35-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
688-695
Název nakladatele
Slovak Society of Chemical Engineering
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Tatranské Matliare
Datum konání akce
23. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—