Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitude and loyalty to two brands of beer of the same producer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F17%3A43915155" target="_blank" >RIV/60461373:22340/17:43915155 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/17:43915155

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/j/saeb.2017.64.issue-s1/saeb-2017-0035/saeb-2017-0035.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/j/saeb.2017.64.issue-s1/saeb-2017-0035/saeb-2017-0035.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/saeb-2017-0035" target="_blank" >10.1515/saeb-2017-0035</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitude and loyalty to two brands of beer of the same producer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of the presented research is attitude and loyalty to two brands of beer produced by the Carlsberg Group - Tuborg and Carlsberg. Both beers are lagers. The Carlsberg Group markets Tuborg as a more premium brand, and it also aims to promote it to women. Unlike in the Netherlands with one brand - Heineken and unlike in the Czech Republic with many well-known brands by a multitude of producers, the Danish case gives a unique opportunity to investigate if customers truly prefer one of two brands or are approximately equally low with regards to both brands as it is produced by the same company and tastes very similarly (if not the same). The survey was conducted in Denmark. Respondents were Danish (not international) university students; such selection was done in order to ensure familiarity of respondents with both brands.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude and loyalty to two brands of beer of the same producer

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the presented research is attitude and loyalty to two brands of beer produced by the Carlsberg Group - Tuborg and Carlsberg. Both beers are lagers. The Carlsberg Group markets Tuborg as a more premium brand, and it also aims to promote it to women. Unlike in the Netherlands with one brand - Heineken and unlike in the Czech Republic with many well-known brands by a multitude of producers, the Danish case gives a unique opportunity to investigate if customers truly prefer one of two brands or are approximately equally low with regards to both brands as it is produced by the same company and tastes very similarly (if not the same). The survey was conducted in Denmark. Respondents were Danish (not international) university students; such selection was done in order to ensure familiarity of respondents with both brands.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Annals of Economics and Business

  • ISSN

    2501-1960

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    57-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041135944