Impact of frequency of use of deal sites on intention to use deal sites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902302" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://appsconf.files.wordpress.com/2016/01/zbornik-apps-2016.docx" target="_blank" >https://appsconf.files.wordpress.com/2016/01/zbornik-apps-2016.docx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of frequency of use of deal sites on intention to use deal sites
Popis výsledku v původním jazyce
Deal sites are used as a marketing communication tool for some time now. But there is still only a limited number of papers investigating its adoption and use. The Technology Adoption Model posits that there is a link between the intention to use technology and the actual use of technology. This paper aims to investigate how respondents rate their intention to use deal sites depending on how often they claim to use deal sites. Gender is used as a control variable. The research confirmed that there is a significant relationship between the frequency of use and the intention to use deal sites, moreover, the impact of gender is also significant.
Název v anglickém jazyce
Impact of frequency of use of deal sites on intention to use deal sites
Popis výsledku anglicky
Deal sites are used as a marketing communication tool for some time now. But there is still only a limited number of papers investigating its adoption and use. The Technology Adoption Model posits that there is a link between the intention to use technology and the actual use of technology. This paper aims to investigate how respondents rate their intention to use deal sites depending on how often they claim to use deal sites. Gender is used as a control variable. The research confirmed that there is a significant relationship between the frequency of use and the intention to use deal sites, moreover, the impact of gender is also significant.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne problémy podnikovej sféry 2016
ISBN
978-80-225-4245-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1036-1041
Název nakladatele
Ekonóm
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—