Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitalization and Executive Education: A Czech Case.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F22%3A43923978" target="_blank" >RIV/60461373:22810/22:43923978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-94252-6_25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-94252-6_25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-94252-6_25" target="_blank" >10.1007/978-3-030-94252-6_25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digitalization and Executive Education: A Czech Case.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital transformation of education remains a protean concept attracting attention from practitioners and researchers. Higher education institutions are undergoing a digital transformation to recruit and retain students to balance their work and study duties. During the last decades, business schools are increasingly uncoupled from practice and losing real value. The critical concern covers executive education, as it means to get revenues, reputations, and higher rankings, mainly for business schools. The paper aims to digitalize education focusing on specifics regarding executive education, demonstrating the situation in the Czech case. Methods use bibliographic analysis of publications, one focus group with Czech lecturers, and two unstructured interviews with top managers. Findings from secondary sources reveal that universities see the digital transformation of learning as a challenge, but few have successfully integrated executive education with online approaches. Some designers believe in applying a project-based approach, business-driven action learning, learning combined with coaching, and individualized online courses based on interactive platforms.

  • Název v anglickém jazyce

    Digitalization and Executive Education: A Czech Case.

  • Popis výsledku anglicky

    Digital transformation of education remains a protean concept attracting attention from practitioners and researchers. Higher education institutions are undergoing a digital transformation to recruit and retain students to balance their work and study duties. During the last decades, business schools are increasingly uncoupled from practice and losing real value. The critical concern covers executive education, as it means to get revenues, reputations, and higher rankings, mainly for business schools. The paper aims to digitalize education focusing on specifics regarding executive education, demonstrating the situation in the Czech case. Methods use bibliographic analysis of publications, one focus group with Czech lecturers, and two unstructured interviews with top managers. Findings from secondary sources reveal that universities see the digital transformation of learning as a challenge, but few have successfully integrated executive education with online approaches. Some designers believe in applying a project-based approach, business-driven action learning, learning combined with coaching, and individualized online courses based on interactive platforms.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Lecture Notes in Information Systems and Organisation

  • ISBN

    978-3-030-94251-9

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    337-348

  • Počet stran knihy

    492

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing Switzerland

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly