Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fyziologické reakce pilotů na střídající se +Gz a -Gz v rámci letů kopírujících terén.

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fyziologické reakce pilotů na střídající se +Gz a -Gz v rámci letů kopírujících terén.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využití systémů umožňujících nízký let kopírující terén staví piloty bojových letounů před kvalitativně nový druh zátěže s převahou střídání + a - Gz přetížení. Odolnost vůči tomuto typu zátěže nelze jednoduše odvodit z relaxované +Gz odolnosti. Vzhledemk absenci lidské centrifugy v podmínkách AČR byla zvolena metoda zátěže v průběhu reálného letu. Soubor pilotů AČR byl vyšetřen v průběhu dvou letů po sinusové trajektorii v letounu L-39. Byl využit systém monitorování vybraných oběhových parametrů v průběhu letu. Získané výsledky byly porovnány s měřením fyziologických parametrů pilotů na centrifuze. Z komplexní analýzy získaných výsledků plynou následující závěry: Zvolená metodika zátěže po sinusové trajektorii v průběhu reálného letu je vhodná.Tutometodiku lze využít pro posouzení odolnosti vůči střídajícímu se přetížení.

  • Název v anglickém jazyce

    Pilots' Physiological Responses to +Gz and -Gz Changes during Low Level Flights.

  • Popis výsledku anglicky

    The use of systems to copy of terrain during low level flight exposes pilots of combat aircraft to a new quality of the flying load, represented by + and - Gz overloading. The tolerance to this type of the load can not be simply derived from the level ofrelax +Gz tolerance. Due to absence of any human centrifuge in Czech republic it was selected load method during real flights. Group of Czech Air Force pilots was examined during two sinusoidal flights using L-39 aircraft. The cockpit physiological system was utilized for the cardiovascular data measurement during flights. The obtainen outcomes were compared with results won in same human centrifuge profiles. Pursuant to complex analysis the following conclusions emerge: The selected load method in sinusoidal profile flights is available. It can take advantage fo estimation of the tolerance to the alternating overloading.

Klasifikace

  • Druh

    Vx - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    80

  • Místo vydání

    CZ

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ústav leteckého zdravotnictví, Praha

  • Verze

Základní informace

Druh výsledku

Vx - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva

Vx

CEP

FP - Ostatní lékařské obory

Rok uplatnění

2001