Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pilot's physiological measurement in plus and minus Gz load changes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F02%3AULZHA001" target="_blank" >RIV/61382981:_____/02:ULZHA001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pilot's physiological measurement in plus and minus Gz load changes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pilot's physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz (gravitational acceleration) has been done during real flights and in a human centrifuge. The comparison of physiological responses in both load types bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirements to cope with low level flights in agile aircraft. Plus-minus Gz tolerance cannot be simply derived fromthe level ofrelax plus Gz tolerance. Pilots were examined during flights in double-seated aircraft with sinusoidal alternating plus-minus Gz acceleration at range from minus 1.5 Gz to plus 3.5 Gz. Physiological response to the plus-minus Gz load during real flightsis not identical but only similar to human centrifuge load. Nevertheless the sinusoidal profile during the real flight is possible to use for pilot's tolerance to plus and minus Gz load evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Pilot's physiological measurement in plus and minus Gz load changes

  • Popis výsledku anglicky

    Pilot's physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz (gravitational acceleration) has been done during real flights and in a human centrifuge. The comparison of physiological responses in both load types bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirements to cope with low level flights in agile aircraft. Plus-minus Gz tolerance cannot be simply derived fromthe level ofrelax plus Gz tolerance. Pilots were examined during flights in double-seated aircraft with sinusoidal alternating plus-minus Gz acceleration at range from minus 1.5 Gz to plus 3.5 Gz. Physiological response to the plus-minus Gz load during real flightsis not identical but only similar to human centrifuge load. Nevertheless the sinusoidal profile during the real flight is possible to use for pilot's tolerance to plus and minus Gz load evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2nd European Medical & Biological Engineering Conference

  • ISBN

    3-901351-62-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1298-1299

  • Název nakladatele

    Verlag der Technischen Universitat Graz

  • Místo vydání

    Vienna - Austria

  • Místo konání akce

    Vienna - Austria

  • Datum konání akce

    4. 12. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku