Metoda testování plus a minus Gz odolnosti u pilotů Vzdušných sil AČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F04%3A%230000005" target="_blank" >RIV/61382981:_____/04:#0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots
Popis výsledku v původním jazyce
Pilots' physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz acceleration was done during real flights. The comparison of physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft and low level flights at the altitude of900 ft over ground bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights is possible to use for pilots? tolerance to plus and minus Gz load evaluation. The comparison of physiological responses did not confirm any increased psychological and emotional load influence on pilots during flightsat this chosen minimum altitude. Push-pull effect was demonstrated during this load independent of pilots? activity. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate of this flight load type we
Název v anglickém jazyce
Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots
Popis výsledku anglicky
Pilots' physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz acceleration was done during real flights. The comparison of physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft and low level flights at the altitude of900 ft over ground bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights is possible to use for pilots? tolerance to plus and minus Gz load evaluation. The comparison of physiological responses did not confirm any increased psychological and emotional load influence on pilots during flightsat this chosen minimum altitude. Push-pull effect was demonstrated during this load independent of pilots? activity. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate of this flight load type we
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Gravitational Physiology
ISSN
1077-9248
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
239-240
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—