Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metoda testování plus a minus Gz odolnosti u pilotů Vzdušných sil AČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F04%3A%230000005" target="_blank" >RIV/61382981:_____/04:#0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pilots' physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz acceleration was done during real flights. The comparison of physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft and low level flights at the altitude of900 ft over ground bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights is possible to use for pilots? tolerance to plus and minus Gz load evaluation. The comparison of physiological responses did not confirm any increased psychological and emotional load influence on pilots during flightsat this chosen minimum altitude. Push-pull effect was demonstrated during this load independent of pilots? activity. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate of this flight load type we

  • Název v anglickém jazyce

    Testing method of plus and minus Gz tolerance at Czech Air Force pilots

  • Popis výsledku anglicky

    Pilots' physiological measurement in conditions of alternating plus and minus Gz acceleration was done during real flights. The comparison of physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft and low level flights at the altitude of900 ft over ground bears on the evaluation of changes of the continuous blood pressure and the heart rate. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights is possible to use for pilots? tolerance to plus and minus Gz load evaluation. The comparison of physiological responses did not confirm any increased psychological and emotional load influence on pilots during flightsat this chosen minimum altitude. Push-pull effect was demonstrated during this load independent of pilots? activity. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate of this flight load type we

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Gravitational Physiology

  • ISSN

    1077-9248

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    239-240

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus