Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kardiovaskulární reakce pilotů za letu při kladných a záporných změnách gravitačního zrychlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F06%3AULZHA002" target="_blank" >RIV/61382981:_____/06:ULZHA002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kardiovaskulární reakce pilotů za letu při kladných a záporných změnách gravitačního zrychlení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Letecké systémy kopírující terén při nízkých letech vystavují piloty v bojových letounech s vysokou manévrovací schopností novému typu zátěže. Nová kvalita letové zátěže je vyjádřena změnami kladného a záporného gravitačního zrychlení. Vysoká úroveň odolnosti pilota vůči této zátěži je základním předpokladem pro zvládnutí nízkých letů kopírujících terén v bojových letounech. Dokázali jsme, že horizontální lety se sinusovým profilem změny výšky lze využívat k ohodnocení odolnosti pilotů vůči střídající se kladné a záporné gravitační zátěži. Výsledky fyziologických reakcí v gravitační zátěži při letech se sinusovými změnami výšky prokázaly negativní vliv push-pull efektu na pilotovu základní odolnost vůči kladnému gravitačnímu zrychlení. Výsledky se opírají o vyhodnocení fyziologických změn kontinuálního krevního tlaku a srdeční frekvence. Za účelem testování odolnosti pilotů vůči uvedenému typu zátěže byla vyvinuta metoda testování odolnosti v podmínkách push-pull efektu pomocí zařízení

  • Název v anglickém jazyce

    Pilots cardiovascular response in flights with plus and minus gravitational acceleration changes

  • Popis výsledku anglicky

    Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. High level of pilot's plus-minus Gz tolerance is an essential requirement to cope with low level flights in agile aircraft. It was proved that the sinusoidal profile during real flights can be used for pilots tolerance to plus and minus Gz load evaluation. Results of physiological responses to the gravitational load by means of sinusoidal flights demonstrated the negative influence of the so-called push-pull effect on the pilots basic tolerance to plus Gz acceleration. It was assessed pursuant to evaluation of continuous blood pressure and heart rate behavior. A testing method of push-pull effect in an LBNP examination was developed for this purpose.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the World Congress on Medical Physics and Biomedical Engineering 2006

  • ISBN

    3-540-36839-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    106-109

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag Berlin Heildelberg

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Seoul, Korea

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku