Physiological response to plus and minus Gz load changes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F02%3AULZHA003" target="_blank" >RIV/61382981:_____/02:ULZHA003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physiological response to plus and minus Gz load changes
Popis výsledku v původním jazyce
Some types of modern aircraft are equipped with a low flight's system. A new quality of the flight load is represented especially by plus and minus Gz forces changing. The tolerance to this load cannot be simply derived from the level of relax plus Gz tolerance. Czech Air Force air-fleet is armed with new light subsonic combat aircraft L-159 ALCA that will be equipped with this system. Measurement in real flights was selected in order to evaluate physiological response to the plus and minus Gz load. Theflight was defined as a sinusoidal trajectory. Plus-minus Gz acceleration alternated during the flight at range from minus 1.5 Gz to plus 3.5 Gz. Each pilot was exposed to 15 cycles of repetition with periods approximately 16 seconds. Continuous blood pressure was measured by the Portapres device and heart rate and other physiological signals by the cockpit physiological system.
Název v anglickém jazyce
Physiological response to plus and minus Gz load changes
Popis výsledku anglicky
Some types of modern aircraft are equipped with a low flight's system. A new quality of the flight load is represented especially by plus and minus Gz forces changing. The tolerance to this load cannot be simply derived from the level of relax plus Gz tolerance. Czech Air Force air-fleet is armed with new light subsonic combat aircraft L-159 ALCA that will be equipped with this system. Measurement in real flights was selected in order to evaluate physiological response to the plus and minus Gz load. Theflight was defined as a sinusoidal trajectory. Plus-minus Gz acceleration alternated during the flight at range from minus 1.5 Gz to plus 3.5 Gz. Each pilot was exposed to 15 cycles of repetition with periods approximately 16 seconds. Continuous blood pressure was measured by the Portapres device and heart rate and other physiological signals by the cockpit physiological system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Aktuální problémy leteckého lékařství
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
63-65
Název nakladatele
Ústav leteckého zdravotnictví, Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Komorní Hrádek
Datum konání akce
7. 5. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—