Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání reakce srdeční frekvence při změnách plus a minus gravitační zátěži v bezpečné a nízké výškové hladině v reálných letech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F03%3A%230000002" target="_blank" >RIV/61382981:_____/03:#0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of heart rate response to + and ? Gz load changes at safe and low altitude level during real flight

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft werecompared with results during low level flights at the altitude of 900 ft. Evaluation of pilot?s physiological responses during flights is based on the continuous blood pressure and the heart rate. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate for this flight load type were determined. It was proved an influence of the so-called push-pull effect with an impact on flight safety.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of heart rate response to + and ? Gz load changes at safe and low altitude level during real flight

  • Popis výsledku anglicky

    Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft werecompared with results during low level flights at the altitude of 900 ft. Evaluation of pilot?s physiological responses during flights is based on the continuous blood pressure and the heart rate. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate for this flight load type were determined. It was proved an influence of the so-called push-pull effect with an impact on flight safety.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Gravitational Physiology

  • ISSN

    1077-9248

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    95-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus