Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Cardiovascular Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F03%3AULZHA007" target="_blank" >RIV/61382981:_____/03:ULZHA007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Cardiovascular Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Our research team tried to elaborate the method for estimation of the tolerance to this load type. A method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. The impact of + and - gravitational acceleration changes on a pilot?s organism was estimated. The flight test is appropriate for the selection of pilots with insufficient cardiovascular regulation to this load type. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude were compared with results during low level flights.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Cardiovascular Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.

  • Popis výsledku anglicky

    Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Our research team tried to elaborate the method for estimation of the tolerance to this load type. A method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. The impact of + and - gravitational acceleration changes on a pilot?s organism was estimated. The flight test is appropriate for the selection of pilots with insufficient cardiovascular regulation to this load type. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude were compared with results during low level flights.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 51st International Congress of Aviation and Space Medicine.

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    61

  • Název nakladatele

    The Spanish Society of Aerospace Medicine

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    5. 9. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku