Porovnání reakce srdeční frekvence při změnách plus a minus gravitační zátěži v bezpečné a nízké výškové hladině v reálných letech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F03%3A%230000002" target="_blank" >RIV/61382981:_____/03:#0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of heart rate response to + and ? Gz load changes at safe and low altitude level during real flight
Popis výsledku v původním jazyce
Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft werecompared with results during low level flights at the altitude of 900 ft. Evaluation of pilot?s physiological responses during flights is based on the continuous blood pressure and the heart rate. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate for this flight load type were determined. It was proved an influence of the so-called push-pull effect with an impact on flight safety.
Název v anglickém jazyce
Comparison of heart rate response to + and ? Gz load changes at safe and low altitude level during real flight
Popis výsledku anglicky
Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Due to the absence of a human centrifuge in the Czech Republic a method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude of 7000 ft werecompared with results during low level flights at the altitude of 900 ft. Evaluation of pilot?s physiological responses during flights is based on the continuous blood pressure and the heart rate. The aircrew aptitude selection criteria of evaluation indicating those persons inappropriate for this flight load type were determined. It was proved an influence of the so-called push-pull effect with an impact on flight safety.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Gravitational Physiology
ISSN
1077-9248
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
95-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—