Comparison of Heart Rate Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F03%3AULZHA006" target="_blank" >RIV/61382981:_____/03:ULZHA006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Heart Rate Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.
Popis výsledku v původním jazyce
Some types of modern aircraft are equipped with a low flight's system. A new quality of the flight load is represented by + and ?Gz changes. The tolerance to this load cannot be simply derived from the level of relax +Gz tolerance. Measurement in real flights was selected in order to evaluate physiological response to the above-mentioned load. Czech Air Force pilots were examined during two flights with sinusoidal alternating Gz acceleration at range from -1,5 Gz to +3,5 Gz. Each pilot was exposed to 15cycles of repetition with periods approximately 16 seconds. Continuous blood pressure was measured by portapres device and heart rate by cockpit physiological system.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Heart Rate Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.
Popis výsledku anglicky
Some types of modern aircraft are equipped with a low flight's system. A new quality of the flight load is represented by + and ?Gz changes. The tolerance to this load cannot be simply derived from the level of relax +Gz tolerance. Measurement in real flights was selected in order to evaluate physiological response to the above-mentioned load. Czech Air Force pilots were examined during two flights with sinusoidal alternating Gz acceleration at range from -1,5 Gz to +3,5 Gz. Each pilot was exposed to 15cycles of repetition with periods approximately 16 seconds. Continuous blood pressure was measured by portapres device and heart rate by cockpit physiological system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 24th Annual International Gravitational Physiology Meeting.
ISBN
1077-9248
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
95-96
Název nakladatele
The Caliieo Foundation
Místo vydání
Davis, USA
Místo konání akce
Santa Monica, USA
Datum konání akce
4. 5. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—