Comparison of Cardiovascular Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61382981%3A_____%2F03%3AULZHA007" target="_blank" >RIV/61382981:_____/03:ULZHA007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Cardiovascular Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.
Popis výsledku v původním jazyce
Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Our research team tried to elaborate the method for estimation of the tolerance to this load type. A method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. The impact of + and - gravitational acceleration changes on a pilot?s organism was estimated. The flight test is appropriate for the selection of pilots with insufficient cardiovascular regulation to this load type. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude were compared with results during low level flights.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Cardiovascular Response to + and ? Gz Load Changes at safe and low Altitude Level during real Flight.
Popis výsledku anglicky
Low level flight systems with possibilities to follow terrain expose pilots of agile combat aircraft to a new flight load. A new quality of the flight load is represented by domination of plus and minus gravitational acceleration changes. Our research team tried to elaborate the method for estimation of the tolerance to this load type. A method with an evaluation of the pilot?s physiological response to the load during real flights was selected. The impact of + and - gravitational acceleration changes on a pilot?s organism was estimated. The flight test is appropriate for the selection of pilots with insufficient cardiovascular regulation to this load type. Results of pilots? physiological responses during flights at the safe altitude were compared with results during low level flights.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 51st International Congress of Aviation and Space Medicine.
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
61
Název nakladatele
The Spanish Society of Aerospace Medicine
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
5. 9. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—