Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ballroom Dance Courses as a Cultural Product

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51110%2F22%3AN0000181" target="_blank" >RIV/61384984:51110/22:N0000181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ballroom Dance Courses as a Cultural Product

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper contributes to the discussion about commodification of dance. The unique Czech-Slovak phenomenon of youth ballroom dance courses is perceived as a cultural product. The author applies the theoretical approach of Pierre Bourdieu and his concept of cultural capital to find out to what extent attending ballroom dance courses is seen by their participants as an investment into their personal development. Based on long-term field research and interviews, the aim is to examine marketing strategies and pricing politics of different ballroom dance course organizers in selected localities, and to count the total cost investment. IN: Dance and Economy, Dance Transmission, Proceedings of the 31st Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology, ed. A. von Bibra Wharton, D. Urbanavičiene; Vilnius, 2022

  • Název v anglickém jazyce

    Ballroom Dance Courses as a Cultural Product

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper contributes to the discussion about commodification of dance. The unique Czech-Slovak phenomenon of youth ballroom dance courses is perceived as a cultural product. The author applies the theoretical approach of Pierre Bourdieu and his concept of cultural capital to find out to what extent attending ballroom dance courses is seen by their participants as an investment into their personal development. Based on long-term field research and interviews, the aim is to examine marketing strategies and pricing politics of different ballroom dance course organizers in selected localities, and to count the total cost investment. IN: Dance and Economy, Dance Transmission, Proceedings of the 31st Symposium of the ICTM Study Group on Ethnochoreology, ed. A. von Bibra Wharton, D. Urbanavičiene; Vilnius, 2022

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů