Teaching evidence-based practice (EBP) in nursing curricula in six European countries—A descriptive study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F20%3AA21026B6" target="_blank" >RIV/61988987:17110/20:A21026B6 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S0260691720314118?token=DA2AF2ACB10260F96C707E1FA52E1723092F6FDCCA6CB0025235FF3989DDE2C16548E4A0B1BB18E6BE2EE9B79D5FD75B" target="_blank" >https://reader.elsevier.com/reader/sd/pii/S0260691720314118?token=DA2AF2ACB10260F96C707E1FA52E1723092F6FDCCA6CB0025235FF3989DDE2C16548E4A0B1BB18E6BE2EE9B79D5FD75B</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2020.104561" target="_blank" >10.1016/j.nedt.2020.104561</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching evidence-based practice (EBP) in nursing curricula in six European countries—A descriptive study
Popis výsledku v původním jazyce
Teaching evidence-based practice (EBP) in nursing education varies among nurse educators and universities. Lack of nurses' knowledge and skills are among the barriers commonly associated with the limited use of EBP in practice.
Název v anglickém jazyce
Teaching evidence-based practice (EBP) in nursing curricula in six European countries—A descriptive study
Popis výsledku anglicky
Teaching evidence-based practice (EBP) in nursing education varies among nurse educators and universities. Lack of nurses' knowledge and skills are among the barriers commonly associated with the limited use of EBP in practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
NURSE EDUCATION TODAY
ISSN
0260-6917
e-ISSN
—
Svazek periodika
94
Číslo periodika v rámci svazku
NOV 2020
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000576788500001
EID výsledku v databázi Scopus
—