Sociální aspekty přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F12%3AA13017J2" target="_blank" >RIV/61988987:17200/12:A13017J2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální aspekty přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání.
Popis výsledku v původním jazyce
Uvedená práce čerpá z disertační práce Sociální aspekty přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání, kde je komplexně zpracovaná problematika vzdělanostní společnosti a klíčového momentu, kdy studenti opouštějí systém profesního vzdělávání. Procesem přechodu studentů do zaměstnání se formuje i obor sociální práce, kde právě vzdělávání může problémy v sociální práci nejen evidovat, ale hledá i nové formy řešení. Zachycen je nejen trh práce, ale také oblast kulturního a sociálního rozvoje. Jejich zkušenosti jsou názorně vykresleny pomocí etnografického výzkumu, konkrétně etnografického rozhovoru. Cílem je definovat nejrizikovější oblasti přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání, ověřit je v etnografických rozhovorech a získaný analyzovaný materiálpostoupit k vytvoření pozitivních intervenčních podpor sociálních pracovníků a pracovníků ve vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Social Aspects of Students in their Transition from Education to Employment.
Popis výsledku anglicky
The subject of the paper derives from the thesis Social Aspects of Students in their Transition from Education to Employment what is an comprehensive work about problems of learning society and a key moment when students leave the system of vocational education. The students transition to employment forms also a subject of social works where eduaction helps not only to register but to find new forms of solution to problems too. There is described not only labour market but an area of culture and socialdevelopment too. Students? experience are described by ethnographic research especially by ethnographic conversation. The aim is to give a definition of the most frequent area of students? transition from education to employment and to verify this idea at ethnographic conversations. This obtained analysed subject is then moved on construction of positive interventionist assistance of social workers in education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce/Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
53-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—