Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Resilience: Academic Success as Possible Compensatory Mechanism of Experienced Adversities and Various Life Disadvantages

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA13011NA" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A13011NA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Resilience: Academic Success as Possible Compensatory Mechanism of Experienced Adversities and Various Life Disadvantages

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of resilience refers generally to an individual's ability to develop in terms of normal/healthy development, despite the presence of significant risk and adversity. It represents a dynamic, with the environment interactive process, which is based on three basic ideas: (1) resilience is a multidimensional construct, (2) it is dependent on the social and cultural context, and (3) it is time-limited (dynamically changing with time). One of the specific types of resilience is academic resilience. This refers to educational achievement outcome anomalies that occur in certain groups of students after an individual has been exposed to statistical risk factors. In promoting school resilience it is primarily necessary to identify individual mechanisms that help resilient students reach achievement and then promote and develop them.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Resilience: Academic Success as Possible Compensatory Mechanism of Experienced Adversities and Various Life Disadvantages

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of resilience refers generally to an individual's ability to develop in terms of normal/healthy development, despite the presence of significant risk and adversity. It represents a dynamic, with the environment interactive process, which is based on three basic ideas: (1) resilience is a multidimensional construct, (2) it is dependent on the social and cultural context, and (3) it is time-limited (dynamically changing with time). One of the specific types of resilience is academic resilience. This refers to educational achievement outcome anomalies that occur in certain groups of students after an individual has been exposed to statistical risk factors. In promoting school resilience it is primarily necessary to identify individual mechanisms that help resilient students reach achievement and then promote and develop them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    91-101

  • Kód UT WoS článku

    000291711100007

  • EID výsledku v databázi Scopus