The Expression of the Writer's Attitude in Undergraduate Textbooks and Research Articles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501DEJ" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501DEJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Expression of the Writer's Attitude in Undergraduate Textbooks and Research Articles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to compare the expression of the writer?s attitude in two academic genres, undergraduate textbooks and research articles, within one discipline - applied linguistics. The paper sets out to investigate different functions of the attitude markers in the two genres, e.g. ?creating a research space? in research articles and text-organizing functions in textbooks. This reflects the different purposes and audiences of the two genres - the instructional goal of the textbook on one hand, and themore persuasive goal of the research article on the other. The results suggest that metadiscourse is not only used to organize discourse and negotiate interpersonal meanings, but it may also function as a persuasive tool - even in academic writing, which is traditionally regarded as field-dominated.
Název v anglickém jazyce
The Expression of the Writer's Attitude in Undergraduate Textbooks and Research Articles
Popis výsledku anglicky
This paper aims to compare the expression of the writer?s attitude in two academic genres, undergraduate textbooks and research articles, within one discipline - applied linguistics. The paper sets out to investigate different functions of the attitude markers in the two genres, e.g. ?creating a research space? in research articles and text-organizing functions in textbooks. This reflects the different purposes and audiences of the two genres - the instructional goal of the textbook on one hand, and themore persuasive goal of the research article on the other. The results suggest that metadiscourse is not only used to organize discourse and negotiate interpersonal meanings, but it may also function as a persuasive tool - even in academic writing, which is traditionally regarded as field-dominated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostrava Journal of English Philology
ISSN
1803-8174
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
81-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—