Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Expression of the Writer's Attitude in Undergraduate Textbooks and Research Articles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F14%3AA1501DEJ" target="_blank" >RIV/61988987:17250/14:A1501DEJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Expression of the Writer's Attitude in Undergraduate Textbooks and Research Articles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to compare the expression of the writer?s attitude in two academic genres, undergraduate textbooks and research articles, within one discipline - applied linguistics. The paper sets out to investigate different functions of the attitude markers in the two genres, e.g. ?creating a research space? in research articles and text-organizing functions in textbooks. This reflects the different purposes and audiences of the two genres - the instructional goal of the textbook on one hand, and themore persuasive goal of the research article on the other. The results suggest that metadiscourse is not only used to organize discourse and negotiate interpersonal meanings, but it may also function as a persuasive tool - even in academic writing, which is traditionally regarded as field-dominated.

  • Název v anglickém jazyce

    The Expression of the Writer's Attitude in Undergraduate Textbooks and Research Articles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to compare the expression of the writer?s attitude in two academic genres, undergraduate textbooks and research articles, within one discipline - applied linguistics. The paper sets out to investigate different functions of the attitude markers in the two genres, e.g. ?creating a research space? in research articles and text-organizing functions in textbooks. This reflects the different purposes and audiences of the two genres - the instructional goal of the textbook on one hand, and themore persuasive goal of the research article on the other. The results suggest that metadiscourse is not only used to organize discourse and negotiate interpersonal meanings, but it may also function as a persuasive tool - even in academic writing, which is traditionally regarded as field-dominated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    81-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus