Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring Formulaic Clusters in L2 English Expert Writing: Academic ELF Discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F18%3AA1901RYQ" target="_blank" >RIV/61988987:17250/18:A1901RYQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring Formulaic Clusters in L2 English Expert Writing: Academic ELF Discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research into various aspects of formulaic language in academia has revealed that recurrent formulaic clusters (lexical bundles/sequences, multi-word combinations, chunks, prefabs) are genre-, discipline-, register-dependent and user-oriented. No scholarly attention has so far been paid to the use of formulaic clusters by L2-English experts in research papers that have not undergone professional language brokering services. The present study examines the forms, structures and functions of n-word clusters employed by L1 Czech experts submitting their texts for publication in English medium journals. The analysis shows that ELF texts reveal a tendency for phrasal constructions, and verbal and clausal constructions are much less employed. These are signals of L1 expert production, however, L2 experts use fewer stance-oriented clusters while research-oriented cluster dominate 3-word chunks and discourse-oriented clusters are typical of 4-word chunks. Potential approximation reveal very low frequency and the tendency is towards conventional ENL forms.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring Formulaic Clusters in L2 English Expert Writing: Academic ELF Discourse

  • Popis výsledku anglicky

    Research into various aspects of formulaic language in academia has revealed that recurrent formulaic clusters (lexical bundles/sequences, multi-word combinations, chunks, prefabs) are genre-, discipline-, register-dependent and user-oriented. No scholarly attention has so far been paid to the use of formulaic clusters by L2-English experts in research papers that have not undergone professional language brokering services. The present study examines the forms, structures and functions of n-word clusters employed by L1 Czech experts submitting their texts for publication in English medium journals. The analysis shows that ELF texts reveal a tendency for phrasal constructions, and verbal and clausal constructions are much less employed. These are signals of L1 expert production, however, L2 experts use fewer stance-oriented clusters while research-oriented cluster dominate 3-word chunks and discourse-oriented clusters are typical of 4-word chunks. Potential approximation reveal very low frequency and the tendency is towards conventional ENL forms.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Foundations and Versatility of English Language Teaching (ELT)

  • ISBN

    978-1-5275-0631-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Počet stran knihy

    150

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly