Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIFFERENT APPROACHES TO TASK ANALYSIS IN HISTORY TEXTBOOKS WITH REGARD TO THE CONCEPT OF EVERYDAY LIF

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F20%3AA21026XO" target="_blank" >RIV/61988987:17250/20:A21026XO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIFFERENT APPROACHES TO TASK ANALYSIS IN HISTORY TEXTBOOKS WITH REGARD TO THE CONCEPT OF EVERYDAY LIF

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study deals with tasks in History textbooks and aims to introduce various approaches to their analysis and thus contribute to the discussion of their quality criteria. Analysing tasks in one Czech and one German textbook, the research focuses on two main aspects, namely a) the extent to which tasks, as catalysts for learning, stimulate the development of historical competencies, and b) how and to what extent the concept of everyday life is present in the tasks examined. Research tools selection was then inspired by German and Austrian studies in History Didactics. This pilot study was created for the purposes of the author’s dissertation.

  • Název v anglickém jazyce

    DIFFERENT APPROACHES TO TASK ANALYSIS IN HISTORY TEXTBOOKS WITH REGARD TO THE CONCEPT OF EVERYDAY LIF

  • Popis výsledku anglicky

    The present study deals with tasks in History textbooks and aims to introduce various approaches to their analysis and thus contribute to the discussion of their quality criteria. Analysing tasks in one Czech and one German textbook, the research focuses on two main aspects, namely a) the extent to which tasks, as catalysts for learning, stimulate the development of historical competencies, and b) how and to what extent the concept of everyday life is present in the tasks examined. Research tools selection was then inspired by German and Austrian studies in History Didactics. This pilot study was created for the purposes of the author’s dissertation.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    At the Source of Dailiness. Interpreting the Traces of History of Everyday Life .

  • ISBN

    978-83-66355-52-1

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    231-251

  • Počet stran knihy

    325

  • Název nakladatele

    Universytet Adama Mickiewicza w Poznaniu

  • Místo vydání

    Poznań

  • Kód UT WoS kapitoly