Kritéria kvality učebních úloh v učebnicích dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F23%3AA2402NZT" target="_blank" >RIV/61988987:17250/23:A2402NZT - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/20.500.11956/187099" target="_blank" >http://hdl.handle.net/20.500.11956/187099</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritéria kvality učebních úloh v učebnicích dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o přístupech k analýze učebních úloh zkoumaných v české i zahraniční didaktice dějepisu, přičemž se zaměřuje na úlohy v učebnicích dějepisu. Navrhuje kritéria/atributy kvality, které charakterizují didaktickou a oborovou kvalitu úloh. Stručně se také zabývá učebnicemi dějepisu a mezinárodními výzkumy s důrazem na německy mluvící země.
Název v anglickém jazyce
Quality criteria for teaching tasks in history textbook
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the approaches to analysing learning tasks explored in Czech and international didactics of history, focusing on tasks in history textbooks. It proposes quality criteria/attributes to characterise the didactic and discipline-specific quality of tasks. It also briefly discusses history textbooks and international research, with emphasis on German-speaking countries.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historie - Otázky - Problémy
ISSN
2336-6672
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
39-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—