Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intelligent Tutoring Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F16%3AA1801ICS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/16:A1801ICS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jisys20150144" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/jisys20150144</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/jisys20150144" target="_blank" >10.1515/jisys20150144</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intelligent Tutoring Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of intelligent tutoring systems has rapidly increased in past decades. There has been an exponential growth in the number of ends users that can be addressed as well as in technological development of the environments, which makes it more sophisticated and easily implementable. In the introduction, the paper offers a brief overview of intelligent tutoring systems. It then focuses on two types which have been designed for education of students in the tertiary sector. The systems use elements of adaptivity in order to accommodate to as many users as possible. They serve both as a support of presence lessons and, primarily, as the main educational environment for students in the distance form of studies ? e-learning. The systems are described from the point of view of their functionalities and typical features which show their differences. The authors conclude with an attempt to choose the best features of each system, which would lead to creation of even a more sophisticated intelligent tutoring system for e-learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligent Tutoring Systems

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of intelligent tutoring systems has rapidly increased in past decades. There has been an exponential growth in the number of ends users that can be addressed as well as in technological development of the environments, which makes it more sophisticated and easily implementable. In the introduction, the paper offers a brief overview of intelligent tutoring systems. It then focuses on two types which have been designed for education of students in the tertiary sector. The systems use elements of adaptivity in order to accommodate to as many users as possible. They serve both as a support of presence lessons and, primarily, as the main educational environment for students in the distance form of studies ? e-learning. The systems are described from the point of view of their functionalities and typical features which show their differences. The authors conclude with an attempt to choose the best features of each system, which would lead to creation of even a more sophisticated intelligent tutoring system for e-learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Intelligent Systems

  • ISSN

    0334-1860

  • e-ISSN

    2191-026X

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    říjen 2016

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000415638400009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85031093491