E-Learning Environment as Intelligent Tutoring System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801O2L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801O2L - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4992244" target="_blank" >http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4992244</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4992244" target="_blank" >10.1063/1.4992244</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-Learning Environment as Intelligent Tutoring System
Popis výsledku v původním jazyce
The development of computers and artificial intelligence theory allow their application in the field of education. Intelligent tutoring systems reflect student learning styles and adapt the curriculum according to their individual needs. The building of intelligent tutoring systems requires not only the creation of suitable software, but especially the search and application of the rules enabling ICT to individually adapt the curriculum. The main idea of this paper is to attempt to specify the rules for dividing the students to systematically working students and more practically or pragmatically inclined students. The paper shows that monitoring the work of students in e-learning environment, analysis of various approaches to educational materials and correspondence assignments show different results for the defined groups of students.
Název v anglickém jazyce
E-Learning Environment as Intelligent Tutoring System
Popis výsledku anglicky
The development of computers and artificial intelligence theory allow their application in the field of education. Intelligent tutoring systems reflect student learning styles and adapt the curriculum according to their individual needs. The building of intelligent tutoring systems requires not only the creation of suitable software, but especially the search and application of the rules enabling ICT to individually adapt the curriculum. The main idea of this paper is to attempt to specify the rules for dividing the students to systematically working students and more practically or pragmatically inclined students. The paper shows that monitoring the work of students in e-learning environment, analysis of various approaches to educational materials and correspondence assignments show different results for the defined groups of students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTERNATIONAL CONFERENCE OF NUMERICAL ANALYSIS AND APPLIED MATHEMATICS (ICNAAM 2016)
ISBN
978-0-7354-1538-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
AIP Conference Proceedings
Místo vydání
NY
Místo konání akce
Rhodes, Greece
Datum konání akce
19. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000410159800094