ANALYSIS OF EFFICIENCY OF ENTRANCE EXAMINATION BASED ON PERMEATION IN THE FIRST YEAR OF STUDY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F17%3AA1701KYV" target="_blank" >RIV/61988987:17310/17:A1701KYV - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF EFFICIENCY OF ENTRANCE EXAMINATION BASED ON PERMEATION IN THE FIRST YEAR OF STUDY
Popis výsledku v původním jazyce
Article extends partial outcomes received in year 2016, in which the author tries to answer the question, based on the monitoring of the admission procedure strategy, interest in studies and permeation in the first year of study in selected undergraduate Bachelor's degree programmes, whether the entrance examination is able to guarantee reduction in academic failure rates and increasing number of successful graduates. In this extending article authors process needed data of all Bachelor?s degree programmes and put them through more-detailed analysis. Based on results of analysis, they also try to classify study programmes according to permeation as well as other common features.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF EFFICIENCY OF ENTRANCE EXAMINATION BASED ON PERMEATION IN THE FIRST YEAR OF STUDY
Popis výsledku anglicky
Article extends partial outcomes received in year 2016, in which the author tries to answer the question, based on the monitoring of the admission procedure strategy, interest in studies and permeation in the first year of study in selected undergraduate Bachelor's degree programmes, whether the entrance examination is able to guarantee reduction in academic failure rates and increasing number of successful graduates. In this extending article authors process needed data of all Bachelor?s degree programmes and put them through more-detailed analysis. Based on results of analysis, they also try to classify study programmes according to permeation as well as other common features.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings, 16th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2016
ISBN
978-80-227-4650-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
827-835
Název nakladatele
Spektrum STU Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
31. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—