Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Augmented Reality in Lecture on Constructional Geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA2102583" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A2102583 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Augmented Reality in Lecture on Constructional Geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Augmented reality is very popular among children and students, because it is almost a sci-fi element. It is an integral part of everyday life of young generation, as it is part of Instagram and Facebook. The popularity of augmented reality is currently rising and therefore we decided to use it in a lecture on Constructional Geometry, especially in the area of stereometry, which is difficult for students without spatial imagination. The aim of the article is to present an experiment, which we realized during the lecture and in which we used a device supporting 3D graphic preview, anaglyph and augmented reality.

  • Název v anglickém jazyce

    Augmented Reality in Lecture on Constructional Geometry

  • Popis výsledku anglicky

    Augmented reality is very popular among children and students, because it is almost a sci-fi element. It is an integral part of everyday life of young generation, as it is part of Instagram and Facebook. The popularity of augmented reality is currently rising and therefore we decided to use it in a lecture on Constructional Geometry, especially in the area of stereometry, which is difficult for students without spatial imagination. The aim of the article is to present an experiment, which we realized during the lecture and in which we used a device supporting 3D graphic preview, anaglyph and augmented reality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings, 19th Conference of Applied Mathematics Aplimat 2020

  • ISBN

    978-80-227-4983-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    408-417

  • Název nakladatele

    Spektrum STU Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    4. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku