Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing pupils' research results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA22027C2" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A22027C2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing pupils' research results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research focuses on 14-year-old students who, in two-member teams, solve inquiry-based tasks on the separation of a multicomponent mixture and the analysis of substances. Students were divided into two groups: control (25 teams) and experimental (34 teams). During the two inquiry days, students verified tasks with a similar solution algorithm and recorded the obtained results in worksheets, which were evaluated and the obtained data were statistically compared. It was found that the forms of teaching used, the time lag between the inquiry days, the use of graphical representation of a scheme, manual, and communication skills of students affect the results of research.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing pupils' research results

  • Popis výsledku anglicky

    The research focuses on 14-year-old students who, in two-member teams, solve inquiry-based tasks on the separation of a multicomponent mixture and the analysis of substances. Students were divided into two groups: control (25 teams) and experimental (34 teams). During the two inquiry days, students verified tasks with a similar solution algorithm and recorded the obtained results in worksheets, which were evaluated and the obtained data were statistically compared. It was found that the forms of teaching used, the time lag between the inquiry days, the use of graphical representation of a scheme, manual, and communication skills of students affect the results of research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    159-169

  • Název nakladatele

    Charles University - Faculty of Education Department of Chemistry and Chemistry Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta Univerzita Karlova

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300017