Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F22%3AA2302FNZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/22:A2302FNZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diskuse kolem tvorby aktuálních vzdělávacích projektů je často provázena myšlenkami na využití principů integrace ve výuce. Integrovaná výuka je specifikována jako výuka, ve které jsou propojovány obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž jsou sledovány cíle všech těchto předmětů a zároveň se formuje nový cíl vyplývající z integrovaného celku. Učitelé zaujímají ke koncepci integrované výuky různé postoje, jejichž odhalení a vymezení je důležité nejen pro oblast pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je popsat použití výzkumné metody Q metodologie ve výzkumu zaměřeném na zjišťování názorů učitelů na možnost realizace integrované výuky. Příspěvek představuje faktory, které ovlivňují realizaci integrované výuky, příklady výroků (Q typů) vyplývajících z těchto faktorů a design celého výzkumu včetně uvedení možnosti realizace Q metodologie distanční formou.

  • Název v anglickém jazyce

    USE OF Q-METHODOLOGY IN DETERMINING TEACHERS‘ OPINIONS ON IMPLEMENTATION OF INTEGRATED TEACHING

  • Popis výsledku anglicky

    Integrated teaching can be used as a tool for breaking down barriers built between subjects which allows students a holistic perspective on issue. Nevertheless, many teachers do not know how to implement integrated teaching in their lessons, they do not have enough suitable materials to implement it etc. However, there are other obstacles that obstruct teachers from implementing integrated teaching into their lessons. The aim of our research is, among other things, to identify these obstacles, for which we will use the Q-methodology and to propose solutions to remove them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17. mezinárodní seminár doktorandov didaktiky chémie a príbuzných doktorandských študijných programov - sborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-557-1970-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    14-19

  • Název nakladatele

    BELIANUM. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    26. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku