Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F22%3AA2302FNZ" target="_blank" >RIV/61988987:17310/22:A2302FNZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/katedry/katedra-chemie/seminar-doktorandov/zbornik-prispevkov.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití Q-metodologie při zjišťování názorů učitelů na možnosti realizace integrované výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Diskuse kolem tvorby aktuálních vzdělávacích projektů je často provázena myšlenkami na využití principů integrace ve výuce. Integrovaná výuka je specifikována jako výuka, ve které jsou propojovány obsahy jednotlivých integrovaných předmětů, přičemž jsou sledovány cíle všech těchto předmětů a zároveň se formuje nový cíl vyplývající z integrovaného celku. Učitelé zaujímají ke koncepci integrované výuky různé postoje, jejichž odhalení a vymezení je důležité nejen pro oblast pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů. Cílem příspěvku je popsat použití výzkumné metody Q metodologie ve výzkumu zaměřeném na zjišťování názorů učitelů na možnost realizace integrované výuky. Příspěvek představuje faktory, které ovlivňují realizaci integrované výuky, příklady výroků (Q typů) vyplývajících z těchto faktorů a design celého výzkumu včetně uvedení možnosti realizace Q metodologie distanční formou.
Název v anglickém jazyce
USE OF Q-METHODOLOGY IN DETERMINING TEACHERS‘ OPINIONS ON IMPLEMENTATION OF INTEGRATED TEACHING
Popis výsledku anglicky
Integrated teaching can be used as a tool for breaking down barriers built between subjects which allows students a holistic perspective on issue. Nevertheless, many teachers do not know how to implement integrated teaching in their lessons, they do not have enough suitable materials to implement it etc. However, there are other obstacles that obstruct teachers from implementing integrated teaching into their lessons. The aim of our research is, among other things, to identify these obstacles, for which we will use the Q-methodology and to propose solutions to remove them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17. mezinárodní seminár doktorandov didaktiky chémie a príbuzných doktorandských študijných programov - sborník príspevkov
ISBN
978-80-557-1970-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
14-19
Název nakladatele
BELIANUM. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
26. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—