Innovation of pedagogical practices of future teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F23%3AA2402H2T" target="_blank" >RIV/61988987:17310/23:A2402H2T - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2227-7102/13/4/355" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7102/13/4/355</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/educsci13040355" target="_blank" >10.3390/educsci13040355</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovation of pedagogical practices of future teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The basic topic of this article is the undergraduate preparation of future teachers in the Czech Republic, specifically the issue of the pedagogical practices of future teachers. We focused mainly on reflective activities within this preparation. The first part of the article deals with the mapping of this area in the educational systems of other countries or other regions of the Czech Republic. The second part is devoted to a description of the current state of reflection among science teacher education students. It also proposes an innovation of the system of reflection implementation using modern IT tools in the context of full-time and distance education. The third part presents the outputs of the e-questionnaire prepared for both face-to-face and distance learning.
Název v anglickém jazyce
Innovation of pedagogical practices of future teachers
Popis výsledku anglicky
The basic topic of this article is the undergraduate preparation of future teachers in the Czech Republic, specifically the issue of the pedagogical practices of future teachers. We focused mainly on reflective activities within this preparation. The first part of the article deals with the mapping of this area in the educational systems of other countries or other regions of the Czech Republic. The second part is devoted to a description of the current state of reflection among science teacher education students. It also proposes an innovation of the system of reflection implementation using modern IT tools in the context of full-time and distance education. The third part presents the outputs of the e-questionnaire prepared for both face-to-face and distance learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Education Science
ISSN
2227-7102
e-ISSN
2227-7102
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000977680500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85153721187