Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation of pedagogical practices of future teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F23%3AA2402H2T" target="_blank" >RIV/61988987:17310/23:A2402H2T - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7102/13/4/355" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7102/13/4/355</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/educsci13040355" target="_blank" >10.3390/educsci13040355</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation of pedagogical practices of future teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic topic of this article is the undergraduate preparation of future teachers in the Czech Republic, specifically the issue of the pedagogical practices of future teachers. We focused mainly on reflective activities within this preparation. The first part of the article deals with the mapping of this area in the educational systems of other countries or other regions of the Czech Republic. The second part is devoted to a description of the current state of reflection among science teacher education students. It also proposes an innovation of the system of reflection implementation using modern IT tools in the context of full-time and distance education. The third part presents the outputs of the e-questionnaire prepared for both face-to-face and distance learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation of pedagogical practices of future teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The basic topic of this article is the undergraduate preparation of future teachers in the Czech Republic, specifically the issue of the pedagogical practices of future teachers. We focused mainly on reflective activities within this preparation. The first part of the article deals with the mapping of this area in the educational systems of other countries or other regions of the Czech Republic. The second part is devoted to a description of the current state of reflection among science teacher education students. It also proposes an innovation of the system of reflection implementation using modern IT tools in the context of full-time and distance education. The third part presents the outputs of the e-questionnaire prepared for both face-to-face and distance learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Education Science

  • ISSN

    2227-7102

  • e-ISSN

    2227-7102

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000977680500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85153721187