Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čeština jako mateřština

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F01%3AA08005OY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/01:A08005OY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čeština jako mateřština

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se zamýšlí nad výukou mateřštiny v českém prostředí v minulosti a dnes, především nad soupeřením teoretické výuky jazykového systému s intuitivním osvojováním mateřštiny cestou nápodoby, provázenou snahami vymýtit gramatiku z nižších ročníků škol. Sleduje, jak nyní ve výukové praxi dopadá záměr uplatňovat komunikační přístup k mateřskému jazyku a jak se na pozadí výuky češtiny formuje vztah žáků k vlastní mateřštině. Příspěvek prezentuje názor, že postoj mluvčího k mateřštině se počíná rozvíjeta formovat od samého počátku školní docházky.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech as a mother-tongue

  • Popis výsledku anglicky

    The present authoress deals with the mother-tongue classes in the Czech surrounding in the past and at present with the emphasis on the competition of a theoretical approach to the language system and the intuitive reception based on imitation, the latter being accompanied by a tendency to oust grammar from the lower grades of primary schools. She makes an attempt to show what are the present results of the intention to apply the communicative approach to mother-tongue tuition and how the attitude of pupils to their own language is shaped against the background of their mother-tongue classes. The paper presents the view that the attitude of a speaker to his or her mother tongue has been developing from the very beginning of the school attendance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Čeština - jazyk slovanský

  • ISBN

    80-7042-194-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Název nakladatele

    Čeština - jazyk slovanský

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 11. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku