Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F07%3AA0800OJS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/07:A0800OJS - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/07:A1000OJS
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkým mentálním postižením. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace.Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací.
Název v anglickém jazyce
Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school
Popis výsledku anglicky
Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school are described in this article. The focus is set on speech development and on ability of brain to differentiate, especially phonemically. Early diagnostics is very important. Research data are presented here. Research was focused on pupils with mild mental disorder at primary schools and their ability of phonemic realization. It is important to focus on speech development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
ISBN
978-80-7315-150-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
121-121
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
12. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—