Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F07%3AA0800SK2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/07:A0800SK2 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika rozvoje komunikativních kompetencí u žáků s lehkým mentálním postižením v základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje řeči a komunikativní kompetence u žáků s lehkou mentální retardací. Pozornost je věnována rozvoji řeči ve vztahu k psychickým procesům a otázkám diferenciační schopnosti mozku, zejména fonematické diferenciace. Důraz je kladen především na včasnou diagnostiku a stimulaci řečového rozvoje, a to zejména na kvalitnější orientaci ve zvukové struktuře jazyka. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu, zaměřeném na zjištění úrovně a analýzu rozvoje fonematického uvědomování u žáků mladšího školního věku s lehkou mentální retardací. Z výzkumného šetření vyplynuly závěry pro speciálně pedagogickou teorii a praxi, které by měly směřovat k efektivnějšímu působení na rozvoj řeči u sledovaného výzkumného souboru.
Název v anglickém jazyce
Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school
Popis výsledku anglicky
Specifics of communicative competences development at pupils with mild mental disorder in primary school are described in this article. The focus is set on speech development and on ability of brain to differentiate, especially phonemically. Early diagnostics is very important. Research data are presented here. Research was focused on pupils with mild mental disorder at primary schools and their ability of phonemic realization. It is important to focus on speech development.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I.
ISBN
978-80-7315-163-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
184-193
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—