The Effect of Phoneme Differentiation of the Brain in the Learning Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130177A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130177A - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
The Effect of Phoneme Differentiation of the Brain in the Learning Process
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek analyzuje podmínky vývoje řeči u dětí s mentální retardací a specifika používání řeči v sociálním kontextu. Poukazuje rovněž na vzájemné souvislosti mezi myšlením a řečí a klade důraz na rozvoj komunikační kompetence v procesu školské integrace. Zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací se zaměřením na fonematickou diferenciaci. Seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování a posuzování úrovně fonematické diferenciace u žáků v mladšímškolním věku, z nichž vyvozuje návrhy pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Phoneme Differentiation of the Brain in the Learning Process
Popis výsledku anglicky
The article analyses the conditions for development of speech in children with mental disorder and the particularities of using speech in social context. It points out the mutual connections between thinking and speech and it puts the emphasis on the development of communication competence in the process of school integration. It gives reasons for the necessity of systematic affecting the development of speech in children with slight mental disorder focused on the phonemic differentiation. It gives information on the results of the research focused on finding and judging the level of phonemic differentiation in pupils in young school age from which the suggestions for special pedagogical theory and practise are derived.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta. Journal of interdisciplinary research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
68-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—