Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv fonematické diferenciace mozku v procesu učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA12014FP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A12014FP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv fonematické diferenciace mozku v procesu učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek analyzuje podmínky vývoje řeči u dětí s mentální retardací a specifika používání řeči v sociálním kontextu. Poukazuje rovněž na vzájemné souvislosti mezi myšlením a řečí a klade důraz na rozvoj komunikační kompetence v procesu školské integrace. Zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací se zaměřením na fonematickou diferenciaci. Seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování a posuzování úrovně fonematické diferenciace u žáků v mladšímškolním věku, z nichž vyvozuje návrhy pro speciálně pedagogickou teorii a praxi

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Phoneme Differentiation of the Brain in the Learning Process

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses the conditions for development of speech in children with mental disorder and the particularities of using speech in social context. It points out the mutual connections between thinking and speech and it puts the emphasis on the development of communication competence in the process of school integration. It gives reasons for the necessity of systematic affecting the development of speech in children with slight mental disorder focused on the phonemic differentiation. It gives information on the results of the research focused on finding and judging the level of phonemic differentiation in pupils in young school age from which the suggestions for special pedagogical theory and practise are derived.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sapere Aude 2012, Vzdělávání a dnešní společnost

  • ISBN

    978-80-904877-9-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    11-20

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 3. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku