Řízení kvality na školách a vlastní hodnocení školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F08%3AA0800PXS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/08:A0800PXS - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/08:A1000PXS
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řízení kvality na školách a vlastní hodnocení školy
Popis výsledku v původním jazyce
Od r. 2007 se na školách provádí povinně podle vyhlášky MŠMT ČR č. 15/2005 Sb. vlastní hodnocení školy. Metodické a evaluační centrum, o.p.s. připravilo v rámci modelu zvyšování kvality školy metodiku vlastního hodnocení školy. Metodika obsahuje 6 zkoumaných oblastí rozdělených na 28 podoblastí a přes 120 ukazatelů. Soubor ukazatelů je pomůckou, která nastaví pro školní týmy jednotné podmínky pro realizaci vlastního hodnocení školy. V rámci aplikace metodiky jsou jednotlivé ukazatele hodnoceny na čtyřstupňové škále nebo nově pomocí matice bodového hodnocení RADAR. Získané výsledky lze porovnat s minulým obdobím případně s jinými školami podobného typu. Je připravena logistika využití příkladů dobré praxe ve školách.
Název v anglickém jazyce
Self evaluation and Quality management of schools
Popis výsledku anglicky
Since 2007 school self evaluation is compulsorily executed in accordance with decree no. 15/2005 of MŠMT (Ministry of Education) of the Czech Republic. Methodical and evaluation centre, o.p.s. has prepared school self evaluation methodology within the frame of school quality increase model. The methodology contains 6 surveyed areas divided into 28 subareas and over 120 indicators. Complex of indicators is tool, which will set for school teams uniform conditions for school self evaluation realization. Inthe frame of methodology application the individual indicators are evaluated in four-stage scale or newly with the help of point evaluation matrix RADAR. It is possible to compare the gained results with past period, possibly with other schools of similar type. Logistics of examples of good practise at schools is prepared.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nová role učitele / budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
ISBN
978-80-7368-517-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
49-54
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
29. 4. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—