Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100ZPR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100ZPR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola jako zdroj mluvních vzorů i komunikační pestrosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se v příspěvku zabývá aktuálními výsledky výzkumů prestiže spisovného jazyka v českém prostředí, dokládá některá fakta o profesích, ve kterých je ovládání mluveného spisovného projevu potřebné, všímá si také vnímání vybraných anglicismů veřejností. Vysvětluje, jak by bylo správné postupovat po teoretické stránce při školní výuce mateřštiny. Hájí názor, že v rámci principu komplexnosti lze při vyučování s komunikačními prvky dosáhnout toho, aby spisovný jazyk byl žáky a studenty vnímán a používánv souladu se svým významem a postavením.

  • Název v anglickém jazyce

    School as a source of speech models and communication diversity

  • Popis výsledku anglicky

    In her contribution, the author deals with actual results of research concentrated on prestige of the standard language within the Czech environment, documents some facts about professions where usage of spoken standard language is necessary, and noticesalso perception of some English loanwords by the general public. She explains which theoretical ways should be used during the school teaching of the mother tongue. She advocates the opinion that in frames of the principle of complexity it is possible during teaching with communication elements to achieve the situation when the pupils and students perceive the standard language in correspondence with its importance and position.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F09%2F0113" target="_blank" >GA405/09/0113: Fenomén spisovnosti v současné české jazykové situaci: recepce, realita, perspektiva a vize</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Odborová didaktika v príprave a ďalšom vzdelávaní učiteĺa materinského jazyka a litratúry

  • ISBN

    978-80-8084-562-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Katolická univerzita v Ružomberku

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Ružomberok

  • Datum konání akce

    8. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku