Tests in foreign language teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001345" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042813011361/1-s2.0-S1877042813011361-main.pdf?_tid=dd3cf598-207a-11e3-a145-00000aab0f27&acdnat=1379519962_490591176b8dc1a752ea3a350d6356c6" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042813011361/1-s2.0-S1877042813011361-main.pdf?_tid=dd3cf598-207a-11e3-a145-00000aab0f27&acdnat=1379519962_490591176b8dc1a752ea3a350d6356c6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.069" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.069</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tests in foreign language teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at using tests in teaching of German as the second foreign language at university. On the base of her experience its author writes about two kinds of tests, about the informative and classification ones. She mentions their purposes anddescribes the more important among them. She complements their descriptions with some concrete specimens of their contents. She uses the informative tests to be able to specify or modify her teaching strategies in her seminar lessons. The classificationtests represent a part of teaching process, their results are a subject matter of the discussions with students. The author shows her attitude to students´ mistakes in test and describes some ways of test corrections
Název v anglickém jazyce
Tests in foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at using tests in teaching of German as the second foreign language at university. On the base of her experience its author writes about two kinds of tests, about the informative and classification ones. She mentions their purposes anddescribes the more important among them. She complements their descriptions with some concrete specimens of their contents. She uses the informative tests to be able to specify or modify her teaching strategies in her seminar lessons. The classificationtests represent a part of teaching process, their results are a subject matter of the discussions with students. The author shows her attitude to students´ mistakes in test and describes some ways of test corrections
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
352-356
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia, Nord Cyprus
Datum konání akce
27. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326279900068