Experimental Verification of Learning Styles in e-Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012GJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012GJ - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/11:86084617
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Verification of Learning Styles in e-Learning
Popis výsledku v původním jazyce
From the educational process efficiency point of view, the traditional form of e-learning ceases to meet the needs and the "customized" study form - personalized approach to students is more often preferred. This paper describes the design of an adaptivelearning environment, as it is being developed as a part of several scientific and ESF projects. The paper focuses, in particular, on the experimental verification of the theoretically suggested characteristics of students which define their individuallearning styles. We have described an initial analysis of available learning styles classifications, pointed out the results brought by pilot testing of the students and we have also described in detail the results of modified testing of university and high school students.
Název v anglickém jazyce
Experimental Verification of Learning Styles in e-Learning
Popis výsledku anglicky
From the educational process efficiency point of view, the traditional form of e-learning ceases to meet the needs and the "customized" study form - personalized approach to students is more often preferred. This paper describes the design of an adaptivelearning environment, as it is being developed as a part of several scientific and ESF projects. The paper focuses, in particular, on the experimental verification of the theoretically suggested characteristics of students which define their individuallearning styles. We have described an initial analysis of available learning styles classifications, pointed out the results brought by pilot testing of the students and we have also described in detail the results of modified testing of university and high school students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ERIE 2011
ISBN
978-80-213-2183-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
261-270
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—