Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Verification of Learning Styles in e-Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012GJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012GJ - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/11:86084617

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Verification of Learning Styles in e-Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    From the educational process efficiency point of view, the traditional form of e-learning ceases to meet the needs and the "customized" study form - personalized approach to students is more often preferred. This paper describes the design of an adaptivelearning environment, as it is being developed as a part of several scientific and ESF projects. The paper focuses, in particular, on the experimental verification of the theoretically suggested characteristics of students which define their individuallearning styles. We have described an initial analysis of available learning styles classifications, pointed out the results brought by pilot testing of the students and we have also described in detail the results of modified testing of university and high school students.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Verification of Learning Styles in e-Learning

  • Popis výsledku anglicky

    From the educational process efficiency point of view, the traditional form of e-learning ceases to meet the needs and the "customized" study form - personalized approach to students is more often preferred. This paper describes the design of an adaptivelearning environment, as it is being developed as a part of several scientific and ESF projects. The paper focuses, in particular, on the experimental verification of the theoretically suggested characteristics of students which define their individuallearning styles. We have described an initial analysis of available learning styles classifications, pointed out the results brought by pilot testing of the students and we have also described in detail the results of modified testing of university and high school students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE 2011

  • ISBN

    978-80-213-2183-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    261-270

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    9. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku