Learning Styles in Adaptive Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012GK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012GK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning Styles in Adaptive Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences,sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnairewas filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.
Název v anglickém jazyce
Learning Styles in Adaptive Teaching
Popis výsledku anglicky
In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences,sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnairewas filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
WOFEX 2011
ISBN
978-80-248-2449-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
477-482
Název nakladatele
Fakulta elektrotechniky a informatiky, VŠB ? Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
8. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—